ΧΡΥΣΟΙ ΔΥΟ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ ΣΤΟΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!

0
128

Ξεκινώντας με θετικά νέα την εβδομάδα, δύο Έλληνες φοιτητές κατέκτησαν την κορυφή στον σημαντικότερο διαγωνισμό Μαθηματικών του κόσμου, που διεξήχθη φέτος στη Βουλγαρία.

Συγκεκριμένα, ο 19χρονος Γιώργος Γεωργελές και ο 20χρονος Δημήτρης Εμμανουήλ από το Μαθηματικό του ΕΚΠΑ κατέκτησαν χρυσά μετάλλια απέναντι σε 393 φοιτητές, 72 ομάδων από 43 χώρες στην 30η διοργάνωση του διαγωνισμού. Ο τριτοετής, πλέον, Δημήτρης κατέλαβε την 26η θέση και ο δευτεροετής, πλέον, Γιώργος κατέλαβε τη θέση 50-53 (ισοβαθμία τεσσάρων ατόμων) καταγράφοντας μία από τις κορυφαίες επιδόσεις που είχε η ομάδα του Τμήματος Μαθηματικών.

Σύμφωνα με όσα είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του τμήματος και καθηγητής των δύο φοιτητών, κ. Δημήτρης Χελιώτης, οι φοιτητές που διαγωνίζονται «πρέπει να λύσουν τέσσερα προβλήματα σε τέσσερις ώρες, αλλά είναι πολύ δύσκολα. Δηλαδή, χρειάζεται κανείς αρκετή προπόνηση για να φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Ενδεχομένως, εμείς οι ίδιοι να δυσκολευόμασταν να τα λύσουμε».

Ο κ. Χελιώτης είχε πάρει ο ίδιος χάλκινο μετάλλιο το 1994, προσθέτοντας ότι «οι φοιτητές που είχαν αντίστοιχες διακρίσεις πριν δυο χρόνια, επέλεξαν φέτος να μην πάνε στον διαγωνισμό -γιατί τους ενθαρρύναμε να κάνουν κάτι πιο φιλόδοξο με περισσότερες δραστηριότητες- και έτσι το χειμώνα έκαναν μάθημα σε αυτά τα παιδιά που πήραν τα χρυσά μετάλλια».

Όταν ξεκινήσαμε το 2007, ήμασταν μόνο καθηγητές στην προετοιμασία των παιδιών. Με τον καιρό, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δημιούργησαν ομάδες εργασίας. Οργανώνουμε μεν τα μαθήματα, αλλά σε αυτά διδάσκουν φοιτητές που έχουν ήδη διαγωνιστεί, οι παλιοί διακριθέντες. Είναι μια συνολική προσπάθεια. Είναι μια κοινότητα μεταξύ τους.

Ο Διεθνής Διαγωνισμός Μαθηματικών και η ιστορία του ΕΚΠΑ σε αυτόν

Ο εν λόγω διαγωνισμός για φοιτητές διοργανώνεται από το 1994 από το University College London και συμμετέχουν σε αυτόν κορυφαία πανεπιστήμια των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρώπης και της Ασίας. Οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ συμμετέχουν σταθερά από το ακαδημαϊκό έτος 2007-08 μέχρι και σήμερα, έχοντας σημαντικές επιτυχίες κάθε χρονιά και δημιουργώντας μια κοιτίδα επιστήμης ως σημείο αναφοράς.

Η θέση των Μαθηματικών σήμερα

Ο κ. Χελιώτης τονίζει πως κάποιος που επιλέγει να ασχοληθεί με τα Μαθηματικά σήμερα«μπορεί να απασχοληθεί ως ερευνητής. Το πιο hot τώρα είναι η τεχνητή νοημοσύνη, που σε μεγάλο βαθμό είναι μαθηματικά και σε άλλο τόσο βαθμό είναι πληροφορική. Το στήσιμο αυτού του πράγματος χρειάζεται μαθηματικά και ιδιαίτερα στατιστική. Τώρα η στατιστική έχει εφαρμογές και πέρα από την τεχνητή νοημοσύνη στα οικονομικά, στην ιατρική. Δηλαδή σχεδόν όλοι οι τομείς της σύγχρονης επιστήμης χρησιμοποιούν μαθηματικά. Έχουμε φτάσει ακόμα και ψυχολογία να κάνουμε μελέτες και να χρειάζεσαι στατιστική για να βγάλεις συμπεράσματα».

Ο Γιώργος Γεωργελές από την πλευρά του, δήλωσε:

Αντιλαμβάνεσαι ότι ανταμείβονται οι κόποι και ότι έχεις ένα χειροπιαστό αποτέλεσμα από αυτά που κάνεις. Βλέπεις όλη αυτή τη συσσωρευμένη εμπειρία να αποδίδει. Φαίνεται στον τρόπο σκέψης και είναι ένα αίσθημα ικανοποίησης, όλο αυτό το αποτέλεσμα.

«Σίγουρα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στον καθηγητή μου στο γυμνάσιο, ο οποίος με κινητοποίησε και μου έδειξε το δρόμο. Έτσι ξεκίνησα να διαβάζω. Αλλά θεωρώ ότι ήταν κάτι που είχα την ανάγκη να το βρω για να διοχετεύσω την ενέργειά μου και τη δημιουργικότητά μου, γιατί τα μαθηματικά έχουν αυτή την πλευρά. Στην πορεία εκτίμησα τις ιδιαίτερες τεχνικές, ας πούμε τη φιλοσοφία των μαθηματικών, τη δομή, τη λογική συνοχή» προσθετεί ο 19χρονος Γιώργος.

Όσο για τον 20χρονο Δημήτρη ήταν το πρώτο χρυσό μετάλλιο και συνηγορεί ότι «το τμήμα βοήθησε πολύ επειδή κάνει μαθήματα και με μεγαλύτερους φοιτητές που είχαν συμμετάσχει σε προηγούμενες χρονιές, όπως και οι καθηγητές που το οργανώνουν». Ο πατέρας του Δημήτρη, μαθηματικός και ο ίδιος, τον εισήγαγε στα μαθηματικά από το δημοτικό και εκείνος τα αγάπησε.

Αυτό που μου αρέσει αυτή τη στιγμή είναι η έρευνα στα μαθηματικά. Θέλω άλλα δύο χρόνια για να πάρω πτυχίο, ελπίζω, και μετά λογικά κάποιο μεταπτυχιακό και διδακτορικό. Τα ανώτερα μαθηματικά έχουν λίγες εφαρμογές, αλλά έχουν εφαρμογές σε άλλους τομείς. Ας πούμε, στη Φυσική και στη Χημεία.

Ο Γιώργος είναι «σε φάση εξερεύνησης» και όπως σημειώνει, «προσπαθώ να ανοίξω τους ορίζοντές μου και να φανταστώ πώς θα ήταν, ας πούμε, να ασχοληθώ με τα οικονομικά. Επεξεργάζομαι διάφορες δυνατότητες».

Σε ένα παιδί που χάνεται στις εξισώσεις, ο Δημήτρης θα έλεγε «αν του αρέσουν πολύ τα μαθηματικά, σίγουρα κάτι θα βρει να κάνει. Δηλαδή ακόμα κι αν ήθελε να ασχοληθεί μόνο με θεωρητικά μαθηματικά και τίποτα άλλο. Υπάρχουν δρόμοι, ακόμα κι αν φαίνονται δύσκολα. Να μην τα παρατήσει».

«Παρά τις αντιξοότητες, υπάρχουν άνθρωποι σε όλες τις σχολές της Ελλάδας που κάνουν το κάτι παραπάνω προκειμένου να μπορέσουμε εμείς να εξελιχθούμε μέσα από τα εργαλεία, από τα εφόδια που μας δίνονται. Παντού υπάρχουν άνθρωποι που ξεφεύγουν από το τυπικό και προσφέρουν κάτι περισσότερο, και καθηγητές, και μαθητές» καταλήγει ο Γιώργος.

Πηγή: neopolis.gr