Μετά τα ιδιωτικά ΑΕΙ παίρνει σειρά το Εθνικό Απολυτήριο – Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

0
56
Σε τροχιά μεταρρυθμίσεων κινείται το Υπουργείο Παιδείας με το επιτελείο του Κυριάκου Πιερρακάκη να είναι επί ποδός για να ολοκληρωθούν τα πλάνα του για τις σαρωτικές αλλαγ΄ές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Σ΄ύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μετά το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ που ήδη έχει ανάψει φωτιές στην μαθητική αλλά και ακαδημαική κοινότητα, το Υπουργείο αυξάνει ταχύτητα για να φέρει προς διαβούλευση το νομοσχέδιο για το Εθνικό Απολυτήριο το οποίο εν πολλοίς θα αναδιοργανώσει πλήρως τη φοίτηση στο Λύκειο αλλά και τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Το Εθνικό Απολυτήριο αποτελεί έναν από τους εκπαιδευτικούς μεταρρυθμιστικούς πυλώνες που υπήρχε εξαρχής στο προεκλογικό πρόγραμμα της κυβέρνησης και όπως όλα δείχνουν σαφής πρόθεση του αρμόδιου Υπουργού είναι να επισπευστούν οι διαδικασίες για την καθιέρωσή του σε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της εκπαίδευσης των μαθητών στο Λύκειο.

Όπως άλλωστε είχε αναφέρει και στις προγραμματικές του δηλώσεις ο αρμόδιος υπουργός «Ανοίγουμε τον διάλογο για ένα κοινά αποδεκτό τρόπο πρόσβασης στα πανεπιστήμια που θα είναι συμβατός τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με το κεκτημένο των Πανελλήνιων Εξετάσεων.» Η φιλοσοφία του Εθνικού Απολυτηρίου είναι να δημιουργηθεί ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης με τις επιδόσεις των αποφοίτων και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου να προσμετρώνται στο γενικό μέσο όρο. Εξάλλου, ο υπουργός από την πρώτη στογμή που ανέλαβε καθήκοντα, μελετά τους τρόπους που θα μπορούσε να αναδιαμορφωθεί η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς μεν να απαξιωθεί ο θεσμός των Πανελληνίων Εξετάσεων αλλά και ταυτόχρονα να διορθωθούν αγκυλώσεις του παρελθόντος.

Ο νέος τρόπος αξιολόγησης σε όλο το Λύκειο και στις εξετάσεις για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα στηρίζεται σε “τεστ” με ισορροπημένο συνδυασμό διαφόρων τεχνικών αξιολόγησης και με βασικό γνώμονα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας “την απαίτηση για υψηλή αντικειμενικότητα, αξιοπιστία και εγκυρότητα”. Ανάλογα δε με το μάθημα, οι δοκιμασίες θα περιλαμβάνουν ποικιλία τύπων ερωτήσεων: ερωτήσεις ανοιχτής απάντησης,όπως ερωτήσεις τύπου “δοκιμίου”, επίλυσης προβλημάτων, ερωτήσεις σύντομης απάντησης, οι οποίες θα αξιολογούνται από κριτές με βάση προσδιορισμένα κριτήρια και ερωτήσεις κλειστού τύπου,όπως είναι οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και οι ερωτήσεις συμπλήρωσης, σύζευξης, διάταξης κλπ.

Το βασικό σενάριο που προκρίνεται και πιθανόν θα ισχύσει από την επόμενη Α΄ Λυκείου σύμφωνα με την Καθημερινή είναι το ακόλουθο:

Σύμφωνα με την Καθημερινή ο κύριος άξονας πάνω στον οποίο θα στηρίξει το νέο σχέδιο για το Εθνικό απολυτήριο είναι εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων και ενσωματωμένες τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα. O κεντρικός σκοπός του εθνικού απολυτηρίου, όπως σχεδιάζεται από το επιτελείο του υπ. Παιδείας, είναι οι μαθητές να εστιάζουν σε περισσότερα διδακτικά αντικείμενα, μέσα από προγράμματα σπουδών και μεθόδους διδασκαλίας που θα αξιοποιούν την τεχνολογία. Με αυτόν τον τρόπο, το Υπουργείο Παιδείας θέλει να επαναφέρει τον πιο εκπαιδευτικό χαρακτήρα του Λυκείου, ώστε να μην χρησιμοποιείται μόνο ως προθάλαμος για την είσοδο στα πανεπιστήμια.

• Στην Α΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα, με επιτήρηση των εξετάσεων και διόρθωση των γραπτών από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Τα μισά θέματα θα επιλέγονται από τον διδάσκοντα του μαθήματος και τα άλλα μισά με κλήρωση από αναβαθμισμένη Τράπεζα Θεμάτων.

• Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα επιλέγουν επιστημονικό προσανατολισμό (όπως τώρα) και θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα. Το ένα μάθημα θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και οι μαθητές θα επιλέγουν τα υπόλοιπα 3 ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο που θέλουν να σπουδάσουν. Για το πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών θα είναι τα Αρχαία, τα Λατινικά, η Ιστορία. Για το πεδίο θετικών επιστημών, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία. Για τις επιστήμες υγείας, η Βιολογία, η Χημεία, η Φυσική. Για το πεδίο οικονομίας – πληροφορικής, τα Μαθηματικά, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, η Πληροφορική.

Στις εξετάσεις των 4 μαθημάτων όλα τα θέματα θα επιλέγονται από την Τ.Θ. και θα είναι τα ίδια για κάθε σχολείο. Η επιτήρηση των εξετάσεων και η διόρθωση των γραπτών θα γίνεται από καθηγητές άλλου σχολείου.

Ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος θα προκύπτει από τον βαθμό στις γραπτές εξετάσεις και τον βαθμό των τετραμήνων που θα βάζει ο καθηγητής. Αλλά ο βαθμός του καθηγητή θα προσαρμόζεται (πιθανόν +/-3) στον βαθμό των γραπτών εξετάσεων.

Πηγή: dnews.gr