ΤΡΙΚΑΛΑ: ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΗ ΜΕ ΒΑΝΑΚΙ ΧΩΡΙΣ… ΟΔΗΓΟ!

0
331

Έχουμε κάποια trust issues απέναντι στους Έλληνες οδηγούς βέβαια.

Tο 2023 δεν έχουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα, αλλά έχουμε οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγούς. Close enough.

Αυτό φυσικά θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο στα Τρίκαλα που μας έχει συνηθίσει σε διάφορες καινοτομίες, ή στην επαρχία γενικότερα, καθώς στην Αθήνα δεν έχει ελπίδες να βγάλει τη μέρα. Στην πόλη της Θεσσαλίας ωστόσο, τα πράγματα είναι πιο ευνοϊκά (ή και όχι) και όπως όλα δείχνουν, οι φοιτητές θα μπορούν να πηγαίνουν στη σχολή με το καινοτόμο αυτό όχημα που έχει προκύψει από τη συνεργασία της εταιρείας SuburVan, του ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ)του ΕΚΕΤΑ και του Πανεπιστημίου της Γένοβας (UNIGE).

Τα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης παρουσιάστηκαν πιλοτικά την περασμένη Παρασκευή, με άλλους να διστάζουν να επιβιβαστούν και άλλους να τολμούν το πρώτο βήμα. Η αλήθεια είναι πως έχουμε κάποια trust issues εξαιτίας της οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων.

Το ίδιο το λεωφορείο ωστόσο χαρακτηρίζεται ως απόλυτα ασφαλές, με το λέιζερ ασφαλείας που διαθέτει να εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο και να ακινητοποιείται την ίδια στιγμή «Κινείται με μπαταρίες που τροφοδοτούν ηλεκτρικό κινητήρα. Διαθέτει gps και λέιζερ. Ακολουθεί την διαδρομή που έχουμε χαρτογραφήσει. Δεν ξεφεύγει καθόλου από τη διαδρομή που έχουμε χαράξει», δηλώνει ο Βασίλης Καραβίδας, τεχνικός συντήρησης και επισκευής.

Κάποιοι πολίτες φοβούνται, άλλοι διστάζουν. Το ζήτημα είναι να πεισθούν όλοι πως είναι απολύτως ασφαλές. Ερευνητές και δημοτική αρχή θέλουν ακόμη να δουν αν ένα τέτοιο όχημα μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά με αυτοκίνητα και πεζούς. Αν το πείραμα πετύχει, τότε ίσως ξεκινήσει μια νέα εποχή για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ευρώπη. 

Η διαδρομή ξεκινά από τον σταθμό του ΟΣΕ στην οδό Πύλης και καταλήγει στις Καρυές στο ΤΕΦΑΑ. Θα περνούν καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή, αλλά θα είναι σχετικά αραιά τα δρομολόγια, ως 4 φορές την ημέρα, με την ταχύτητα που θα κινούνται να κυμαίνεται από 25 έως 40 χλμ/ώρα.

«Η μεγάλη πρόκληση στη διαδρομή των Τρικάλων είναι ότι θα έχουμε δύσκολες και αντίξοες συνθήκες και πιστεύω ότι οι συμπολίτες μας θα δούνε ότι είναι ένα διεθνές έργο που μπορεί να μας φέρει προστιθέμενη αξία κι ευελπιστούμε ότι το φιλότιμο των Τρικαλινών θα μεγιστοποιήσει πάλι αυτή την προσπάθεια»είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Οδυσσέας Ράπτης, στο σταθμό Λέσχη 97,6.

Το εν λόγω όχημα λειτουργεί με τεχνολογία 5G και κινείται on demandδηλαδή μετά από πρόσκληση που θα κάνει ο πολίτης μέσω της σχετικής εφαρμογής SuburVan (διαθέσιμη για δωρεάν «κατέβασμα». Το δρομολόγιο έχει συνολικό μήκος 9 χλμ. (από 4,5 χλμ.) στις παρυφές των Τρικάλων (Σιδηροδρομικός Σταθμός, οδός Πύλης, οδός Φλαμουλίου, ΤΕΦΑΑ), ενώ το πρώτο διάστημα κυκλοφορίας του θα υπάρχει «οδηγός» – χειριστής, μήπως χρειαστεί να παρέμβει.

Τα εγκαίνια των οχημάτων έγιναν την προηγούμενη Παρασκευή και έπειτα από ένα μήνα περίπου θα βγουν στο δρόμο, μεταφέροντας φοιτητές του ΤΕΦΑΑ, σπουδαστές της ΣΜΥ, δημοτικούς υπαλλήλους και τους υπαλλήλους του E-Trikala.

Πηγή: neopolis.gr