Ψάχνοντας λύσεις για τα δυστυχήματα στην άσφαλτο.

0
499

Το πρώτο 15νθήμερο μόνο είχαμε 8 νεκρούς στην Ήπειρο από τροχαία ατυχήματα που κατά κύριο λόγο ήταν νέα παιδιά. Ο θάνατος τους βύθισε στο πένθος τις τοπικές κοινωνίες και τις οικογένειες τους προκαλώντας και κάποια ερωτήματα για την οδική ασφάλεια της περιοχής μας και την κυκλοφοριακή αγωγή.

Η Εταιρεία Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΠΤΑ) στην Ήπειρο, με παρέμβαση του προέδρου της Κων. Κολοκούρη, με χθεσινές του δηλώσεις στο ITV και την «Ε», επανάφερε το ζήτημα των μέτρων οδικής ασφάλειας, αλλά και της κυκλοφοριακής αγωγής των οδηγών.

Όπως ανέφερε ο κ. Κολοκούρης, με αφορμή και τα πρόσφατα δυστυχήματα στην Ήπειρο, αυτό που διαπιστώνεται μετά τη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων στη χώρα, είναι η δυσκολία προσαρμογής των οδηγών, όταν βρίσκονται από τη μία στιγμή στην άλλη να οδηγούν από τον αυτοκινητόδρομο στο παλιό εθνικό ή ακόμη χειρότερα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

«Αυτό που έχουμε παρατηρήσει και είναι καταγεγραμμένο και δημοσιευμένο σε σχετικές μελέτες είναι, ότι απαιτείται μία απόσταση 5-10 χιλιομέτρων για κάποιον οδηγό που βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και μπαίνει σε ένα υποδέεστερο οδικό δίκτυο, για να προσαρμοστεί στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νέου αυτού δρόμου. Έτσι, συνεχίζουν σε πολλές περιπτώσεις να οδηγούν με τις ίδιες υψηλές ταχύτητες ενώ βρίσκονται σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, που απαιτεί διαφορετική συμπεριφορά. Η προσαρμογή αυτή, δε γίνεται αυτόματα και αυτό είναι ένα κορυφαίο ζήτημα και πρόβλημα οδικής ασφάλειας και επειδή γνωρίζουμε, ότι τα οικονομικά δεδομένα είναι τέτοια που δεν επιτρέπουν μεγάλες παρεμβάσεις, αυτό που έχουμε προτείνει, είναι ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων, για την αναδιοργάνωση του οδικού δικτύου. Τα επικίνδυνα σημεία έχουν επισημανθεί και σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, η Πολιτεία θα μπορούσε να παρέμβει στη λογική της βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών αυτών των σημείων. Δε μιλάμε για καινούργιο δίκτυο, αλλά για βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου, σε ένα επίπεδο ποιότητας πιο πάνω από το εθνικό δίκτυο και χαμηλότερα από τους αυτοκινητόδρομους» ανέφερε ο κ. Κολοκούρης.