ΒΙΚΟΣ: Από τον ανταγωνισμό με την Pepsi στο κατώφλι των 100 εκατομμυρίων ευρώ

0
372
Πέτρος Σεπετάς

Αποτελώντας αυτή τη στιγμή τη δεύτερη σε μέγεθος επιχείρηση ποτών στην ελληνική αγορά, χρειάστηκε να κάνει αρκετά βήματα για να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται διερχόμενη από αρκετές δυσκολίες. Ο Πέτρος Σεπετάς πολιτικός μηχανικός με MBA στην Αμερική αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία το 1992, έχοντας θητεύσει και ο ίδιος ως υπάλληλος σε τοπική βιομηχανία της Ηπείρου. Στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών με το οποίο μοιράστηκε τα σχέδιά του προσπάθησε αρχικά να τον αποτρέψει από μία τέτοια κίνηση. Τον συμβούλευσε μάλιστα να μην προχωρήσει, σε μία εποχή που κυρίαρχη δύναμη στο εμφιαλωμένο νερό ήταν η Pepsi με το νερό Ήβη Λουτράκι. Εν τέλει η παραγωγή για τον Βίκο ξεκίνησε κανονικά με πρώτο πελάτη τότε την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Continent

Πλέον η επιχείρηση έχει ξεπεράσει σε κύκλο εργασιών τα 91 εκατομμύρια ευρώ με βάση τα στοιχεία του 2021. Τον Σεπτέμβριο του 2022 κατέγραψε ανάπτυξη τζίρου κατά 7,4% και κατά 17,1% σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, ενώ η αγορά αντίστοιχα κινείται με 0,8%. Φέτος αναμένεται ότι θα αγγίξει για πρώτη φορά κύκλο εργασιών πάνω από τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Η δεύτερη γενιά της οικογένειας Σεπετά στο τιμόνι

Ο επιχειρηματίας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στάθηκε και στη στιγμή που χρειάστηκε να ζητήσει  από τον δήμο Ιωαννίνων την παραχώρηση μίας έκτασης 60 στρεμμάτων για να δημιουργήσει το πρώτο του εργοστάσιο. Για αυτή την έκταση που τότε ήταν βοσκότοπος και βρίσκεται στο Καλπάκι Ιωαννίνων υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από κατοίκους της περιοχής. Σε αυτό το σημείο παράγονται σήμερα το νερό Μητσικέλι και τα αναψυκτικά Βίκος, ενώ η αρχική έκταση από τα 60 στρέμματα έχει ανέλθει πλέον στα 110. Από την άδεια εμπορίας νερού που έχει παραχωρήσει στον Βίκο, ο δήμος Ιωαννίνων εισπράττει 200.000 ευρώ ετησίως, ενώ το αρχικό τίμημα για την παραχώρηση ήταν 50.000 ευρώ.

Τα αναψυκτικά και οι προοπτικές

Ως προς τον τομέα των αναψυκτικών, μία δραστηριότητα που ανέπτυξε μεταγενέστερα του φυσικού μεταλλικού νερού η Βίκος Α.Ε, ο Πέτρος Σεπετάς αναφέρθηκε στο στόχο που έχει θέσει η επιχείρηση να αναπτυχθεί περαιτέρω στον τομέα αυτόν. Η αρχική επιδίωξη που είχε θέσει στο προσκήνιο το 2014, ήταν να αγγίξει μερίδιο αγοράς 10%, ποσοστό στο οποίο ο ίδιος ανέφερε ότι η επιχείρησή του βρίσκεται πλέον αρκετά κοντά. Τα αναψυκτικά αποτέλεσαν εγχείρημα του πρεσβύτερου ηλικιακά από τους τρεις διαδόχους της οικογένειας Σεπετά, Κωνσταντίνου, σε μία προσπάθεια να φέρει μία νέα κατηγορία στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Η Βίκος στην κατηγορία αναψυκτικών τρέχει με 10,2% ανάπτυξη τζίρου και η αγορά αναπτύσσεται με 1,4% με βάση στοιχεία Σεπτεμβρίου και σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η cola που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον Βίκο, έχει φτάσει σε μερίδιο αγοράς 8,5%.

Αιχμή του δόρατος θα αποτελέσει και το αναψυκτικό pink grapefruit, που κυκλοφόρησε πριν από 6 μήνες όπου εκτός από την κατανάλωσή του αυτόνομα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως mixer σε αλκοολούχα ποτά. Το εν λόγω προϊόν έχει φτάσει σε μερίδιο αγοράς 11,5% στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Υπερβαίνοντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ

Ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, sales και marketing director της Βίκος αναφέρθηκε στη νέα εποχή που διαγράφεται για την επιχείρηση, στεκόμενος στις επενδύσεις που υλοποιήθηκαν με την ολοκλήρωση της νέας παραγωγικής μονάδας που δημιουργήθηκε. Η επένδυση αφορούσε στην εγκατάσταση δύο γραμμών παραγωγής για αλουμίνιο και για γυαλί, οι οποίες απευθύνονται στον τομέα του HoReCa.

Η γραμμή γυάλινης συσκευασίας έχει δυναμικότητα 20.000 φιάλες την ώρα και η γραμμή αλουμινίου 42.000 φιάλες την ώρα. Το 2021 η Βίκος Α.Ε. κατέγραψε κύκλο εργασιών 91,4 εκατομμυρίων ευρώ, ο οποίος ήταν αυξημένος κατά 16,4% σε σχέση με το 2020. Το 2022 υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών θα είναι αυξημένος κατά περίπου 20%, υπερβαίνοντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Από τον συνολικό κύκλο εργασιών το 12% προέρχεται αυτή τη στιγμή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η επιχείρηση διατηρεί στο δυναμικό της τέσσερα εργοστάσια παραγωγής νερού και αναψυκτικών και ένα ακόμη για την παραγωγή προπλασμάτων φιαλών από πλαστικό PET. Η συνολική της παραγωγή ανέρχεται σε 421.000 φιάλες την ώρα.

Πηγή: epirusgate.gr