Κάν’το σωστά | Τι πρέπει να τρως ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την προπόνηση;

1164

Πριν την προπόνηση θα πρέπει να καταναλώνεις πάντα ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες για την άμεση ενέργεια, την οποία χρειάζεσαι ώστε να ανταπεξέλθει το σώμα σου σε αυτήν(δηλαδή άμεση αύξηση γλυκαιμικού δείκτη). Επίσης μίση ώρα πριν την προπόνηση φρόντισε να καταναλώσεις τουλάχιστον ένα ποτήρι νερό για την καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού σου.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:  (30 λεπτά πριν την προπόνηση)

  • 1 φρούτο ή έναν φρέσκο χυμό(τύπου Όλυμπος, Κουκάκι αλλά ψυγείου) και 20 ξερούς καρπούς (αμύγδαλα και καρύδια)
  • 1 μπάρα δημητριακών και 1 φρούτο ή έναν φρέσκο χυμό
  • 1 κουταλιά μέλι και 1 κουταλιά ταχίνι ή φυστικοβούτηρο και 15 ξηρούς καρπούς.

Μέτα την προπόνηση ο οργανισμός σου χρειάζεται ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη για την επαναφορά του μυϊκού ιστού σου, καθώς αλλιώς θα αρχίσει να ¨καίει¨ τους ήδη υπάρχων μυείς.(Άρα η προπόνηση σου θα είναι άσκοπη, χωρίς αυτό το γεύμα). Επίσης μετά την προπόνηση καταναλώνεις τουλάχιστον ένα ποτήρι νερό, για την επαναφορά των ηλεκτρολυτών.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: (το πολύ 20 λεπτά μετά την προπόνηση)

  • 1 μπούτι κοτόπουλο με σαλάτα και ½ φλιτζάνι ρύζι ή 1  φέτα ψωμί ολικής.
  • 1 γιαούρτι πρόβειο ή κατσικίσιο με ένα αυγό. Σαλάτα και 2 κρητικά παξιμάδια.
  • Ομελέτα με 2 αυγά μαζί με σαλάτα, 40γρ τυρί και 2 φέτες ψωμί.
  • 2 σουβλάκια κοτόπουλο με σαλάτα και 1/2 φλιτζάνι ρύζι ή 2 φέτες ψωμί.
  • 1 αυγό με 50γρ τυρί, 2 ντομάτες και 1 ντάκο.
  • 1 μοσχαρίσιο μπιφτέκι 150γρ με 2 φέτες ψωμί ή ½ φλιτζάνι ρύζι κ σαλάτα.
  • Ψάρι ψητό με 100γρ ψητές πατάτες και σαλάτα
  • 1 κονσέρβα τόνο σε νερό, σαλάτα και 2 κριθαρένια παξιμάδια
  • 1 cottage και 1 μπανάνα.

 

 

*Αν η προπόνηση σου διαρκεί παραπάνω από 1 μισή ώρα και αποτελείται από αερόβια και ανά-αερόβια άσκηση, καλό θα ήταν να καταναλώνεις 500ml ισοτονικού ποτού.

*Αυτά μπορείς να τα καταναλώσεις τις ήμερες που άσκησε.

 

Πεταλίδου Μαρία / Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
τηλ. 6976775995