Μια μεγάλη αλλαγή πραγματοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθώς αυξάνουν ξανά τις επενδύσεις σε υβριδικά αυτοκίνητα και αφήνουν πίσω για την ώρα τα ηλεκτρικά μοντέλα, γιατί οι αγοραστές έχουν πατήσει φρένο.
Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις επενδύσεις τους σε υβριδικές τεχνολογίες, καθώς η αυξανόμενη επιφυλακτικότητα των καταναλωτών απέναντι στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αναγκάζει τη βιομηχανία να αλλάξει γρήγορα ταχύτητα, σύμφωνα με κορυφαία στελέχη.
Ο συνδυασμός των υψηλών επιτοκίων και της ανησυχίας για την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης έχει παγώσει τον ενθουσιασμό των αγοραστών για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκαλώντας την ανάκαμψη των πωλήσεων των υβριδικών οχημάτων, τα οποία – το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου – θεωρούσε εδώ και καιρό προσωρινή λύση.
Η αξιοποίηση της αναζωπύρωσης της ζήτησης για υβριδικά αυτοκίνητα αποτελεί προτεραιότητα, δήλωσαν στελέχη της General Motors, της Nissan, της Hyundai, της Volkswagen και της Ford στους Financial Times στο περιθώριο συνόδου για το μέλλον του αυτοκινήτου.
«Πρέπει να επενδύσουμε σημαντικά στο μέλλον των plug-in υβριδικών», δήλωσε ο Mark Reuss, πρόεδρος της General Motors.
Την άποψη αυτή επανέλαβε ο José Muñoz, παγκόσμιος πρόεδρος της Hyundai, η οποία εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο κατασκευής υβριδικών οχημάτων στο νέο της εργοστάσιο στη Γεωργία, δεδομένου ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί διστάζουν να αγοράσουν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
«Αν με ρωτούσατε πριν από έξι μήνες, σίγουρα πριν από ένα χρόνο, θα σας έλεγα… πλήρως ηλεκτρικά», δήλωσε ο Muñoz. «Πολλά πράγματα συνέβησαν από τότε μέχρι σήμερα. Το ηλεκτρικό εξακολουθεί να είναι το μέλλον. Αλλά τώρα βλέπουμε μια μεγαλύτερη περίοδο για τη μετάβαση».
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβραδύνθηκε στις ΗΠΑ και την Ευρώπη πέρυσι, γεγονός που ώθησε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν εκπτώσεις. Στελέχη της βιομηχανίας έχουν ήδη αναγνωρίσει ότι η αγορά έχει χάσει κάποια δυναμική.
Ο επικεφαλής της Ford στην Ευρώπη Martin Sander δήλωσε ότι ο ρυθμός της μετάβασης στην Ευρώπη εξαρτάται από τον καταναλωτή και ότι ο αμερικανικός όμιλος είναι έτοιμος να συνεχίσει να πωλεί υβριδικά μοντέλα και την επόμενη δεκαετία.
Η αμερικανική General Motors, η οποία είχε εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τα plug-in υβριδικά από τη γκάμα της, δήλωσε τον Ιανουάριο ότι θα επαναφέρει την τεχνολογία.
Η απειλή από την Κίνα
Η αυξανόμενη διστακτικότητα των καταναλωτών έρχεται την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια αυξανόμενη απειλή από τους Κινέζους κατασκευαστές που κυκλοφορούν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα τόσο στην εγχώρια αγορά τους όσο και στην Ευρώπη.
Για να παραμείνει ανταγωνιστική στην Κίνα, η Peugeot πρέπει να παραμείνει ευέλικτη για να μην παρασυρθεί στον πόλεμο τιμών της χώρας, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλός της, Linda Jackson. «Κρατιόμαστε, αλλά η κινεζική αγορά είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, οπότε είναι πολύ δύσκολο για έναν παγκόσμιο κατασκευαστή να μην είναι παρών», δήλωσε η Τζάκσον.
Σύμφωνα με την Schmidt Automotive Research, κινεζικές μάρκες όπως η BYD, καθώς και μάρκες όπως η Polestar που κατασκευάζουν στην Κίνα αντιπροσώπευαν σχεδόν το 10% των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στη δυτική Ευρώπη τον Μάρτιο.
Πηγή: dnews